ברומי ,התנהג כפאולו רומי

במסגרת הבאז סביב הChat Roulette  , והמציאות בה נולדים לנו גיבורים-חדשים- לרגע, בכל רגע, הופנתה תשומת הלב כלפי מוזיקאי אזוטרי בשם Merton , שהתחבר לצ'אט רולט וחיבר On the Fly  שירים בהשראת בני שיחו . זה הביא אותי להיזכר בפרוייקט אחר , מלפני יותר מעשור , של המוזיקאי מומוס , הלוא הוא Nick  Currie .

Momus

מומוס הסתבך עם חברת התקליטים בה היה חתום והיה חייב להם סכום גדול של כסף. למעשה הוא היה על סף פשיטת רגל. בעקבות המצב הזה, הוא הוציא קול קורא למעריציו לממן את כיסוי חובותיו על ידי שרטוט דיוקנאות מוזיקלים של כל אחד מהם שישלם לו אלף דולר.

Stars Forever

Stars Forever

הקריאה הנרגשת הזו הולידה פרוייקט יפה בשם Stars Forever , אלבום כפול שמכיל את הדיוקנאות הללו. רובם של אלמונים, אבל לא כולם. אחד למשל של המוסד המוזיקלי הניו יורקי הותיק Other Music   .

התוצאה הסופית לדעתי יפה מאד. הקטעים לא אחידים ברמתם אבל האלבום הזה הוא לא רק לגבי המוזיקה; הקונספט מדליק והטקסטים כמו תמיד אצל מומוס נפלאים.

השיר האהוב עליי הוא השיר על איזה איטלקי אחד בשם פאולו רומי.

זה מעניין. מושאי הדיוקנאות היו צריכים לאשר את השירים שלהם (לפחות טקסטואלית) . המקרה של פאולו רומי היה מיוחד- הוא היחיד שלא היה מוכן לאשר את מה שמומוס הציע לו, ומומוס נאלץ לשכתב .

התוצאה כאמור -השיר היפה באלבום (בעיני) וזה משעשע כי  זה מוכיח לי שוב שלא הכל צריך לקבל כמות שהוא, אפילו כשבמרכולתו של סקוטי מחונן כמו מומוס עסקינן.

זה כמובן גם לוקח אותנו למקומות אחרים בדיון לגבי אמנות וביזנס. אני לא אכנס לזה פה , אני רק רוצה לספר על אתר מעניין לפרקים שנקרא Music Think Tank ועניינו במתן כלים, טיפים ורעיונות למוזיקאים לייחצן עצמם.  אולי לא הכי רומנטי העולם, אבל גם אחד כזה צריך.

8 Comments

  1. מלוסינקי הגיב:

    שוגי, את כזו אלופה שבא לי להטביע אותך בים של דובונים קטנים, רכים ומתוקים.
    הבלוג שלך לא מפסיק להשכיל אותי.
    תענוגות.
    תודה.

    1. shoegazegali הגיב:

      מלו ,זו כנראה המחמאה הכי גדולה ומקסימה שקיבלתי מימיי, וזה כולל מחזרים, אהובים ומאהבים.אני מאמינה שאפשר לקנות אותי באותה מידה רק בעזרת פיינט לאגר ופרנקפורטר.

      תודה :)

  2. פוסט מעלף
    מהתחלה ועד הסוף
    רעיון כביר…

    1. shoegazegali הגיב:

      תודה לך – חזור הנה במהרה!

    1. shoegazegali הגיב:

      תודה אורי. הדבר היחיד שחבל לי ,הוא שזמן כתיבת התגובה שלך מעיד על כך שלא נכחת בהופעה המעולה של לס קלייפול :)

  3. קליר הגיב:

    איזה רעיון מקורי ויפה.
    השיר שהצגת גם יפה וגם מעניין.

  4. הפתעות את מביאה לפה, למרות שהטעמים שלנו לא תמיד נפגשים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *