לחנך את רוטן וענייני מנהלה

מבאס אותי להאפיל על ג'וני מיטשל , אבל מה לעשות שיש לי מה לומר.

היום נכחתי במפגש שהוצג כ"ראש בראש" בין ג'וני ליידון ושולץ האיום . בסופו של דבר הוא לא היה כזה כלל, אבל לדעתי, ושלא על פי כמה דעות שקראתי, לא מדובר באיזו רכיכתיות או חוסר תפקוד של שולץ.  ככה זה כשאירוע הוא שיווקי למהדרין. כבר אמרתי בעבר ואומר גם כעת, כל הייחצנות של הועידה בכלל ושל ליידון בהייניקן פסטיבל בפרט, הוא סוג של תרגיל שיווקי מדהים, גרסה בומבסטית של פלאפל מוסקו. איך קרה שההופעה של אל סי די, הרכב שעד לפני מספר שבועות לא הפסיקו הבלוגרים השונים לגהור מעליו ולהזיל ריר, הופכת להיות משנית להופעה של פ.י.ל?

ועכשיו , לאחר שאמרתי זאת, אפשר לשבת ולהתרווח , ולבחון באמת את ליידון ואת מה שאמר היום בועידה;

האמת- התרשמתי ממנו לטובה- הוא חד הרבה יותר ממה שנתתי לו קרדיט. זו עוד סיבה שלשולץ לא היה כל כך מה לעשות מולו- לא היה צורך לאלף את החיה, כי החיה הליידונית חשפה אישיות אינטיליגנטית ועמוקה.  הוא כמובן היה מחוייב לאמירות שערורייתיות, התנהגות וולגראית ובוטה , אבל כמו תמיד ,זו בעיניי לא התנהגות חתרנית אמיתית. ההתנהגות החתרנית שלו היתה דווקא באמירות מאד חיוביות ואופטימיות. וככה, עד כמה שזה מצחיק אותי לשמוע מליידון  שהייניקן (נותני החסות) היא בהחלט לא הבירה הטובה בעולם, או לראות אותו תוקע גרפסים למיקרופון,  הרבה יותר נהנתי לשמוע שהוא אוהב את החיים, את היומיום.  ונהנתי לשמוע שהוא בסך הכל רוצה לעשות את שלו ושהוא אוהב את מה שהוא עושה.

נהנתי גם לשמוע שהוא אוחז בהעדפות מוזיקליות משמחות שמעידות גם הן עליו כאדם בעל עומק : הוא הזכיר את קייט בוש, הוא הזכיר את פיטר האמיל. והוא הזכיר את מייקל ג'קסון  כמלך הפופ .

_______________________________________________________________________________

העלמה קסטה מזכירה לי גם השנה את Blog Day . רציתי לומר שהבלוג שאותי הכי שימח בחודשים האחרונים הוא "צפן חדש בעברך". אני לא יודעת הרבה על מי שעומד מאחוריו,  גיליתי אותו בסך הכל לפני כמה חודשים, אבל אני אוהבת את הבחירות המוזיקליות שלו מאד, ואני אוהבת את ההתנהלות השקטה שלו. הייתי שמחה לעוד ממנו אבל אני ממתינה בסבלנות.

_________________________________________________________________________

אני רוצה להיות חגיגית לרגע. אני אוהבת מוזיקה. מוזיקה משאירה אותי שפוייה ובחיים. אין לנו הרבה רגעי נחת ועדנה כאן בארץ, לשוחרי המוזיקה . איזה יופי לנו שיש לנו ועידת מוזיקה שמכבדת את עצמה ככה פעם בשנה.

עזבו אתכם רגע בצד מהשואו של הליידון , יש מחר כמה פאנלים בעלי תוכן שמעניינים אותי. רציתי לשמוע על מוזיקה כהשראה לעולם העסקי  ועל מוסדות ממשלתיים לייצוא מוזיקה. רציתי להכיר אנשים שחולקים את אהבותיי  ורציתי לראות ולהתבונן מהצד בפרצופים מוכרים יותר או פחות , ורציתי להרגיש את החיוניות הזו של להיות חלק ממשהו שכל כך ממלא אותי.

אני שוב פונה למארגני הפסיטבל בשנה הבאה- נא מכם ביחרו תאריך אחר ולא בתחילת שנת הלימודים כי עבורי הועידה הזו נותרה רק בגדר משאלה מתוקה.

הנה הקבוצה בפייסבוק שהקמתי לצורך הגשמת המטרה הזו . אופציה חלופית היא שאזום ועידה אלטרנטיבית משלי בתאריך אלטרנטיבי.

ואם אנחנו כבר בענייניי הודעות מנהלה -יש לבלוג הזה שלי כבר מזה זמן מה עמוד בפייסבוק שלא ממש שמים לב אליו- אז אם רוצים להתעדכן גם משם בפוסטים חדשים או סתם לחבב אותי ,עשו זאת מפה.

14 Comments

  1. ראיתי ראיון של ליידון לאחרונה בוידאו איפשהו (יכול להיות שאפילו הבאתי אותו לבלוג שלי), וכל מה שאמרת עליו נכון. ויופי שפתחת קבוצה, אני לא הגעתי להופעות בגלל התאריך המרושע הזה, אבל מילא… היו לי הופעות מוזיקליות אחרות. ולגביי ג'וני מיטשל יש לי חיבה אליה, גם אם היא באמת לא תמיד מצדיקה את ההערכה הרבה אליה מבחינה ריגשית, כל הניסיונות והחיפוש התמידי, בשילוב עם השירה והאישיות..בסוף לא נשאר מזה יותר מידי מוסיקה, נשאר מזה יותר..אישה.

    1. shoegazegali הגיב:

      תודה ראובן ואייל . כנראה הפסדנו (אני מרשה לעצמי לנקוט פה לשון רבים , אולי טועה) ערב משובח. אותי אישית עניינה רק ההופעה של פיל.

      שמחה שיצא לי לראות את ליידון in person ולגבש לגביו דעה חיובית כל כך גם מבלי לראות את ההופעה.

      1. הפסדנו, כנראה..יש על זה איזו ביקורת?

        1. shoegazegali הגיב:

          ובכן האחות כתבה על זה בקפה , ובדלי בפייסבוק ויש עוד מלא דיווחים .חבר שאני מעריכה אמר שההופעה של אל סי די היתה הטובה שראה השנה , אני פחות מתחברת אליהם , אבל כנראה שהיה משהו טוב.

  2. y הגיב:

    תודה !
    ..על הפרגון לבלוגי המוצפן והנטוש..
    (באוסף האחרון שעלה בקונכיה דווקא, קטע אחד היה בהשפעת הבלוג שלך).
    שוב תודה
    יאיר

    1. shoegazegali הגיב:

      מגניב. זה בטח היה וובל ואינו. למרות שאם יש לך כוחות טלפתיים אז גם Murcof ,Autechre או הארולד באד
      :)

      1. y הגיב:

        אכן. נזכרתי ב spinner לאחר המילים המדויקות שלך על וובל.
        (ויש לי גם כוחות טלפתיים, אך הם נותרים לא ממומשים)

  3. עידו שחם הגיב:

    שוב פספסנו האחד את השניה באירוע מוזיקלי? דאמניט. כך או כך, היה מבריק עם ליידון. הוא פשוט עושה את מה שהוא רוצה לעשות מבלי שאף אחד יגיד לו אחרת כבר עשרות שנים, אם לשפוט לפי האוטוביוגרפיה שלו. סוג של אדם מואר אולי, כזה שיודע לחוות את כל קשת החוויה האנושית ועד הסוף? אני יצאתי מהנאום שלו ומההופעה שלו מלא בהשראה ותקווה.

    1. shoegazegali הגיב:

      גם אני עידו ,גם אני יצאתי בתחושה כזו. הרגשתי שהוא מאשר ומאשש את דרך חיי. ולא ציפיתי להרגיש ככה שם .ממש לא.

  4. clear הגיב:

    עשית לי חשק לפלאפל טוב.
    האמיל בהחלט עומק.
    נשמע שהיה שם מעניין.

  5. יעל ר. הגיב:

    יש לומר שבפועל, כמה שעות אחר כך, ההופעה של PiL היתה משנית להופעה של LCD Soundsystem. ליידון נתן את ההופעה האמיתית שלו בכנס, וגם השעה המזעזעת עשתה את שלה (הופעה שנגמרת אחרי 3:30 בבוקר זה לא רעיון טוב באמצע שבוע עבודה). ניחא, העיקר שהיה כיף, ומספיק קרוב לראש השנה כדי שבחג אצליח סוף סוף להשלים את פער שעות השינה…

    1. shoegazegali הגיב:

      ברוכה הבאה, ומקווה שחיבקת אל חיכך גם את השעה הנוספת אתמול בלילה-הדבר היחיד הטוב שיצא משעון החורף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *