מרץ

אני מבליחה כדי לספר על שלושה אלבומים להם אני מקשיבה בשבועות האחרונים. שלושתם מומלצים. או ליתר דיוק, מומלץ להכיר את שלושת (ארבעת) המוזיקאים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הראשון הוא האלבום Samurai Blues, של Mani Neumeier ו Kawabata Makoto.

Mani Neumeier, (בן ה70…), שאמון על התיפוף באלבום הזה, הוא אגדת קראוטרוק וידוע בעיקר בזכות חלקו בהרכב Guru Guru.
החוליה השנייה בהרכב, Kawabata Makoto, כאן על גיטרה, מתהילת Acid Mothers Temple.
מכאן שיש לנו עסק עם שועלי קראוטרוק/סייק ותיקים. באלבום טריפים מוזיקלים ממושכים יותר ופחות. האלבום יצא ב2011, אבל יכול היה גם לצאת בשנות השבעים. כמה הולם שהוא נשמע אצלי לאחרונה באוטו לצד אלבומים של Can, האזנת חובה עבורי אחרי ההופעה של דאמו סוזוקי באוזן בר.

לצלילים מהאלבום 

האלבום השני הוא אלבום אוסף דווקא, של אגדת הגיטרה Davey Graham. ככלל, וכמו שניתן לצפות, אני לא נלהבת להמליץ על אלבומי אוסף, ואכן, אני לא ממליצה דווקא על האלבום המסוים הזה. אבל הוא זה שבאמצעותו הכרתי את Graham. שירי האוסף נעים בין בלוז, לפולק ורוקבילי ויש בהם כנות ופשטות שלא פוגשים בכל יום. האזינו לDavey Graham, אם זה אלבום זה או אחר, פחות חשוב. ראיתי שישנה אנתולוגיה אז אולי אותה כדאי לבדוק. בחרתי לשתף שני שירים:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gmdfkLpiQQU[/youtube]

 

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AYTZZHEq3Zo[/youtube]

האלבום השלישי והאחרון הוא של ריס צ'טהאם האהוב, Harmonie Du Soir. את האלבום הוציא צ'טהאם בסוף 2013. האלבום מכיל שלושה קטעים, כל אחד מיוחד באופן שונה. מהרכב של 6 גיטרות (הקטע הראשון) דרך אנסמבל יפהפה של 70 כלי נשיפה וכלה בקטע הכאוטי והעוצמתי באלבום, שגם בחרתי לשתף פה. אני אהבתי את האלבום וכנראה שאצפה ואשמח לכל דבר מכיוונו של צ'אטהם.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kQ4XCHkeN28[/youtube]

 

מרץ שמח לכל!

4 Comments

  1. שרון רז הגיב:

    מרץ הגיע והוא שלך/שלכן. תודה על הפוסט. אבדוק את צמד הקראוט המסקרן, למרות הקישור לסוזוקי… וגם את הקטע של צ'אטהאם. את דייבי גראהם הענק אני מכיר טוב והנה אלבום שתרצי להאזין לו:

    http://www.youtube.com/watch?v=dwpIhkG1JU0

  2. אורי דביר הגיב:

    אהבתי את שלושת הבחירות שלך,
    יש לי חיבה גדולה ל guru guru ו AMT, בטוח אהנה מהאלבום הזה! איזה כיף של המלצות.
    דייווי גראהם הוא כמובן אמן אהוב.
    כיף איתך גלי !
    :)

  3. דוד פייביש הגיב:

    שלושת האלבומים נהדרים ובתור חוכמולוג וסנוב ג'אז לשעבר , דייוי גראהם גם עושה גרסאות נהדרות לסטנדרטי ג'אז וספציפית באלבום זה גם לאיש האבטיח של הרבי הנקוק הידוע גם כ"פאנקי , פאנקי" של US3. כיף שאת כותבת וכיף לקרוא.

    1. Gali הגיב:

      תודה דוד. טוב לדעת וטוב לראות אותף פה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *